Meer donateurs door focus op moedersterfte bij goede doelen organisatie

"Door de focus die Karine heeft aangebracht hebben we nu een mooi thema in handen"

De inkomsten van een merk dat zich al 100 jaar op gezondheidszorg in ontwikkelingslanden richt liepen terug. De fondsenwervende afdeling deed verschillende maar versnipperde acties die weinig aansluiting hadden met de projecten in de ontwikkelingslanden. Als brandmanager moest ik het merk herpositioneren en een campagne hiervoor uitrollen.

Ik stelde een multidisciplinair team samen met mensen uit het veld van de ontwikkelingsprojecten, fondsenwerving, communicatie en creatieven om tot de essentie van het merk te komen. Van het brede gezondheidszorg ben ik na veel werksessies, onderzoek, wegstrepen en doorvragen tot het kernthema te komen: terugdringen van moedersterfte. Dit heb ik vertaald in een TV commercial die ik in Afrika gedraaid heb, een fondsenwervende website die we via de scrum methode hebben gebouwd, een fondsenwervende TV show `Voor je moeder´ op Moederdag, een online campagne op NU.nl.

Resultaat: 5.000 nieuwe donateurs. Bijkomend voordeel: de afdeling kreeg meer focus en kan nu voortborduren op een sterk thema.